Sila Klik Disini

Thursday 19 September 2013

TRIP TO MELAKA AGAIN !! PART 2


Morning beb!!! urmm pagi ni sakit perut lagi.. adakah disebabkan sambal ketuk dan petai semalam??? takkanla kot.. dahlah laluan nak ke toilet ni ditutup sebab budak2 tengah exam.. nak gi toilet kena turun tangga pastu naik balik.. balik pon same.. bak kata en topik dah abis kepit dah.. takpe kejap je lagi diorang abis exam tu.. so perut behave ehh 2 jam lagi je.. hehhehehehhe.. ok lah sambung cerita kat melaka semalam.. bile teringat balik makan ikan bakar tu bley jadi sawan oohhh... sedapnya nye!!! terasa kemanisan ikan fresh.. sotong fresh.. udang fresh.. agak-agak nanti cik bedah nak belanja makan situ lagi tak??? hehehhehehhehe

Oklah lepas hantar cik bedah en abah siti and aisy kat homestay kitorang adik beradik trus bergerak dengan pantasnya ke river cruise taman rempah sebab takut tutup.. mase tu dah pukul 10.30 rsenye.. nasib baik 6D tu bukak lagi.. dengan menggunakan duit cik bedah yang ada dalam purse abang.. akak gi beli tiket..hahahhahha.. akak kata nak tunggu gi universal studio lame lagi kan.. so ni yang ada depan mata pegi jelah.. ala RM 13.00 hengget je sorang.. gambar kat situ memang tak sempat ambik sebab masing2 xcited.. aku je sorang yang takut..kahkahakah.. yelah takut gak kerusi tu tak muat nanti camne??? hahhahaha gelakkan diri sendiri.. masuk je dalam caravan tu.. dia susun2 tempat dulu nak bagi stabil.. pastu pakai spec.. pasang seatbelt .. jeng jeng jeng!!! Pengembaraan menaiki roller coster buruk dengan landasan yang dah reput bermula.. peehhh tengah sedap2 mendaki tetiba landasan patah.. jatuh tergolek ohhhh.. dengan angin yang kuat.. menjerit bagai nak giler sume orang dalam tu.. hilang macho beb!! hahhahahhaa.. bergerak lagi sambil elak2 burung2 berterbangan.. penat aku elak.. hahahha tetiba termasuk dalam gua dan berjumpela dengan en naga.. abis kitorang kena sembur dengan air liur naga.. hahahhahaah.. memang best!!! terbaik.. bagi sesiapa yang memang penakut nak naik roller coster aku memang suggest masuklah tempat ni... tapi yang ade sakit jantung tak payah kot...hehehhhehe..

Lepas 15 minit session tu kitorang keluar dengan muka yang pucat lesi tapi kegembiraan.. adik siap nak masuk lagi..hahhahahha.. takpelah dik tahun depan kita pergi USS ok!!! kumpul duit cepat.. keluar tu akak pergi kat kaunter river cruise tanya boleh naik lagi ke?? dia kata ok.. so ape lagi misi menhabiskan duit cik bedah diteruskan.. hahahha.. memang kuang asam punye anak kan!!



Mase ni ingat tak ramai orang yang akan naik sekali kau.. penuh!! sengal lutut menahan ..


Meje tengah kontrol ayu sebab ade budak kecik nak ngurat dia.. sambil menahan lutut kesakitan..


Budak jakun tak penah naik cruise malam2.. ape pon jakun.. semua pon jakun!!


Gambo cikgu saya tak upload kat fb tapi saya upload  kat blog je..kahkahkah... agak2 ade ke anak murid cikgu termasuk blog sy ni???

Dulu mase first time aku naik cruise ni dengan member2 TnP.. pakcik yang drive bot ni yang jadi jurucakap sepanjang perjalanan.. tapi tetibe kali ni diorang guna yang rakaman punye.. adoii mana best.. aku pon tercakap kuat sikit.. mana best guna yang rakam.. tetiba tak sampai kampung morten lagi cd tu jammed... hahahhahaha.. macam tau2 je kan!! pakcik tu cakap mungkin cd pon dah penat yelah seharian bekerja kan.. so dengan senang hati dia bercerita.. baru best feeling nak paham kan!!! terima kasih pakcik.. yang bestnye pakcik ni.. setiap jambatan yang kita jumpe sepanjang sungai tu dia akn ceritakan peristiwa2 yang penah terjadi.. setiap lukisan yang ada kat dinding belakang kedai tu semua ada maksudnya tersendiri.. pasal batu2 kat tepi sungai tu pon dia cerita.. memang best arr. lepas dekat 1 jam pusing2 kat sungai tu kitorang trus balik ke homestay sebab aisy dah bising cari papa mama dia.. 

Balik2 je cik bedah kata ade cerita mistik.. dia dengan siti asyikla dengar orang macam ketuk pintu.. ada lah dalam 3-4 kali siti buka tutup pintu tu.. sebab dia ingat kitorang balik..adoiii serammm!!! esok paginya adik pulak cerita dia nampak orang lalu-lalang depan dia tembus tembok..peehhh nasib baik aku tak tido kat hall tu.. balik tu aku cecepat cop tido atas katil dengan siti... kalaulah aku yang nampak mau terpekik tengah2 malam.. tapi aku tido lena je malam tu..hehhehehehe.. pagi orang lain dah bangun siap makan meggi aku tak bangun2 lagi..penat kan menjerit2 dalam lori 6D tu.. pukul 12 gerak ke bandar hilir  cari makan tengahari.. en abah nak cari survenir untuk kawan dia skali.. so kitorang berenti kat medan depan kapal samudera.. menurut pakcik river cruise kapal sebenar adalah 3 kali ganda dari kapal samudera yang ada tu.. peehhh kalau bayangkan memang besar giler kan! cerita sejarah tentang kapal tu seterusnya aku dah lupe..heheheheh..





Sesi bergambo depan medan sementara tunggu orang2 ni siap shopping.. tengahari tu makan kat dalam medan samudera ni je.. rase la jugak asam pedas melaka.. oklah sedap jugak mkanannya.. tak silap cik bedah kena 70++ kot.. pastu cik bedah borong baju dia, siti dengan akak.. ehh lupe lak baju yang budak tecit ni pakai baju baru tu.. sebab dia kepanasan so cari baju singlet je..aku jugak tak dapat ape.. hehheheh.. yeke??? padahal paw en abah nak beli beg sebab beg aku sikit lagi nak putus.. dapat la 2 beg.. ehemehem 2 skali kan!!! tamak sangat bunyinye.. lepas dari medan ni kononnya en abah nak cari little india.. abis pusing2 dah nak give up sebab tak jumpe.. sekali ehh depan mata je.. tapi en abah turun kejap je sebab tak tahan kepanasan yang melampau.. pastu gerak ke air keroh semula.. tetiba adik call cakap nak gi melaka mall.. yelah layankan jelah budak jakun ni kan.. en abah nak cari power bank.. eley macam kat kota takde.. aku ngan akak pusing2 sekali akak nampak parkson ade jual perfume murah2..offer katanya.. dia memang tak boleh nampak perfume2 ni kan.. temanla aku dengan air liur meleley sebab nak beli duit ngam2 je nak isi minyak sampai ujung bulan ni.. dia beli 3 sekaligus tapi rahsia jangan bagi tau abang.. sebagai upah dia bagi minyak wangi dia yang dia tak suke kat umah tu kat aku.. boleh la dari xdekan!!! lepas dari tu terus gerak balik.. maka tamatla percutian ke melaka untuk kali ni.. bulan 11 ni pegi lagi !!! yeayy!!! hahahhahaha.. Tak rugi kot tiap2 tahun pegi melaka sebab ade je tarikan baru yang kita kena pergi.. nanti aku nak ajak en abah panjat a famosa plak..kahkahakah.. next aku nak ajak diorang masuk taman buaya lagi.. pastu kalau di approve nak masuk coral wonderland kat dataran pahlawan tu.. pastu nak pegi jonker walk.. nak makan tengahari kat hajjah mona asam pedas kota laksamana.. pastu nak ajak jalan pantai klebang sambil cari coconut shake !!! ok tu je.. tahun depan cari lagi tempat lain kat melaka.. hehehehehhe opsss lupe nak ajak makan ikan bakar kat serkam yang lagi satu..hehehehheheh


No comments:

Post a Comment