Sila Klik Disini

Friday 5 April 2013

Cherating ohh cherating !!! Must Visit

Yeah yeah !!! Setalah setengah tahun tak menjejakan kaki ke Cherating. bunyi mcm lama sangat aje kan. 6 bulan lama jugak. rindu nye aku kat makcik jual nasi dagang tu. terasa-terasa di lidah kesedapannya. takpe kejap je lagi nak menjejakan kaki ke bumi cherating nan indah dek angin sepoi-sepoi. lambatnye mereka-mereka ini keluar. adoiii kena tunggu jugak ni lagi. tau aku keluar pergi makan tadi.takpela harap-harap sempatla nak kejar bas nanti. tiket pukul 4 ptg. balik keje pukul 3. isk tak boleh nak pikir la macam mana laju aku bawak keta nanti. malam ni sampai aje dah ada orang nak sponsor dinner !! yeah. mulut manis kan. kalau ikut perancangan nak makan mee kari dekat kubang buaya. tapi my bbf cakap kenapa tak ajak pergi makan seafood tanjung lumpur?? kan. takpelah beb lepas makan mee kari kita tapaw sotong goreng tepung tu makan kat benteng eh!! ni aku tepek conversation aku dengan bff


9:21 AM NOOR: morning
  dh siap packing sume barang ker

7 minutes
9:29 AM me: morning
  dh siap
  blk tinggl nk hangkut je
  bos dh sign
  hehhehe

15 minutes
9:45 AM NOOR: good
  c u 2nite
9:46 AM me: i tell k.mwr abt 2nite
  if she want to follow
  can??
  
 NOOR: ???
9:47 AM  
NOOR: owh
  che dean g sekali ker
 me: a'aah
9:48 AM dinner disponsor oleh che din's properties

7 minutes
9:55 AM NOOR: yes2
  besnye
  mkn kat mane
9:56 AM me: planet mee kari tu kot
  kubang buaya
 NOOR: owh
  ingt che dean belanja kat tanjung lumpur ke
  hahaha
  demand pulak mentang2 org nk belanja
 me: ko doa2 kedai mee kari tu tutup
  hhahaahah
9:57 AM tpi kn beb mcm nk ajak ko g tg lumpur mkn sotong je
  sdp kn
 NOOR: 2 r
  cb r ko bodek che dean
  ckp kat die kite mkn sotong je
  x yah mln benda lain
  hahaha
  leh ke g 2
9:58 AM me: ko tau la dia kn
  
 NOOR: arjan singh
 me: pastu aku call guna no lain angkat plak
  dia ketawa beso je
  smlm aku ckp pon dia bising2 gak
9:59 AM tpi dia ckp gurau je
  yelah dia blanje
  hahhaahaha
 NOOR: x kisah r 2 die nk blnja kat mane2
  bukan senang che dean nk belanja
  hehehe
10:00 AM klu x pun lepas mkn mee kari 2 kite g la tjng lumpur jap
  beli sotong je
  pas 2 mkn kat benteng ke
  x pun kat umah je
  2 pun klu x brp mengantuk
  hehehe
  almaklumlah hamba ni bekerja esok
10:02 AM me: aku pon cadang gitu gak
  xpe biar hamba drive tuan puteri beradu ye
  ohh aku belum bodek talib lg mintak velanje
  nnt aku akn membodek ye
 NOOR: yeahhhhh
10:03 AM misi penting tu
  hahaha
  :D
10:05 AM me: hahahha
  harap2 dia akn tergoda
10:09 AM NOOR: mestila
  en talib kalu dgn ko cair je
  hehehe


Me n bff .. pepagi lagi dah chating2. kalau lama tak jumpe kemain msg rindu2.

So another place yang aku kena pergi ni kira macam perancangan masa kat cherating nanti. sdey my bff kena keje. takpe mesti ada masa punye.

Hari jumaat punya planning dah settle. ari sbtu plak. pagi me with bff breakfast nasi dagang kedai makcik di kampung cherating. so aku kena lepak2 pantai dulu sementara menunggu talib sampai. my bff terus masuk keje. after talib sampai lepak resort jap layan CG. memantau kawasan kata talib. mr tazmanian devil takde so boleh kecoh2 sikit. lepas tu aku dengan talib akan masuk ke sanctuary penyu. 2 tahun stay sana taknak pulak pergi ye. lepas tu lunch kat kuala kemamang !!! mintak talib belanja. hahahah. lepas tu ape lagi check-in kat payung. mintak-mintak ade la bilik. tapi bosan gak bff takde ape aku nak buat ni. adakah bertemu muka dengan PS??? tengoklah nanti macam mana. malam sesi makan nasi kukus or lepak tepi sungai kemaman. tak pun melawat che yah mak CG. Ahad?? adui fenin jugak ni nak ke mana kalau sorang2. takpelah nanti balik aku update lagi. sepatutnya isnin aku kena ada kat JB sebab aku dah booking kat M Suites guna voucher yang bff bagi. kita tengok je nanti ape yang jadi.

1. Nasi dagang kg Cherating
2. Santuary penyu
3. Benteng
4. Teluk Cempedak
5. Nasi Kukus Pasar kemaman
6. Satar Goreng my station
7. Keropok Lekor kedai biru
8. Laksam aziz satar
9. kayu keramat bawah pokok
10. mee kari kubang boya
11. sotong goreng tepung tg lumpur
13. makan tengahari di kuala kemaman (ikan fresh2) talib ko jaga poket
14. sup bontot dinnie 3
15. yoyo tea tunas manja
16. kena teman bff buat baju pengantin
17. nak naik kuantan cruise
18. pijak kaki kat pasir pantai cherating
19. Nak pegi estana tak?
20. makan di residence?

ok tak tahan dah ni nak menaip. hamba mintak diri dulu ya. nak cabut je ni. topik suke je ajar aku buat benda-benda salah ni. aku berdoa selamat sampai ke kota tepat pada masanya. selamat sampai di kuantan dan cherating. dan selamat balik ke johor semula.

No comments:

Post a Comment