Sila Klik Disini

Friday 1 November 2013

BUDGET CHERATING

Selamat pagi dan salam 1 Malaysia.. hahhahahah yok yok giler pembuka bicara... kenapa sekarang aku MALAS??? MALAS MALAS MALAS betul laaa.... entry yang aku buat cume de tajuk je.. ape ni shuhada.. yank entry khas untuk ko pon tajuk je aku bru siap.. acaner ni... nnt bile mood aku mari aku post bebanyak ehh.. semalam aku taip tentang atok pon separuh je.. semoga atok ditempatkan dikalangan orang beriman.. al-fatihah...

Arini nak citer tentang budget cherating sebab esok nak gi sana jumpe my lalink yang kononnye dah gumux tu...nak tengok gemuk mana la sangat.. memula ingat nk naik bas macam biase tetapi..ceh ayat tetapi..gedix sangat bunyi... tapi aku tak tau kenapa la transnasional punye ticket online tu bengong.. last2 mlm td bru dapt check tengok sume tiket penuh.. ari rabu tu aku dh call tanye memang dh penuh...huhuhuhu sedey dok..ade pon pagi sabtu..dah sape pulak nak ambik aku nnt..pok syed macam ok je memula nak amik aku kat kuantan..tapi bile sebut talib ade sekali.. dan dan terus cakap ok xpelah u dengan talib... take care.. apekah maksud itu??? takkan jeles kot.. or menyampah dah tengok muka aku?? takpelah aku seselow je bawak kete..cik bedah dah bising2 ni tak bagi pergi... ala tengok je la esok camne kan... Talib u wait for me hahh.. i nak paww u habis-habisan ni...kahkahkah..mapuih kalau dia bace ni..

so now aku nak tulis budget untuk ke sane ni...ehh skrang dah pandai berbudget2 cik shuhada.. kalau dulu ape je ko beli kan!!!.. hopefully aku xlari budget kali ni..

1 . Minyak kete paling penting.. kang xsampai umah kalau budget xcukup.. kalau 1 liter bersama dengan 15km... jarak dari rumah aku ke kemaman lebih kurang 350km = 350/15 jadi aku perlukan lebih kurang 24 liter ... pergi balik 48 liter.. so total 48 x 2.10 = 100.80 tapi aku kena letak lebih ckit..dalam 120 arr kot.

2. Penginapan pon penting gak ni...xkan nk tido dalam kete kot.. selalunya aku g sne tido quarters.. kali nak merasa betul2 cuti.. cherating cottage.. ehh betul ke yank?? yang penting harga berpatutan 50 semalam.. so aku ambik 2 malam.. 50 x 2 = 100 kipas pon kipas la..setahu aku malam mesti sejuk kat sane..

3. Tiket ke gambang...auwww nk pergi mandi manda bersama.. my lalink dapat tiket promotion.. so cume kena bayar 19.90 .. sewa tube... sewa locker... makan..  aku letak 50..so total 20 + 50 = 70 .. kalau ade lebih baru bley masuk yang safari ehh.. huhuhuh

4. Duit makan...hahhahah yang ni memang selalu aku lari budget..
     - tengahari sabtu jumpe talib nak makan pe yek... xpe yang penting 10 hengget je..
     - petang mestila terus cari sata dan kepok lekor..hahah 10 hengget lagi
     - malam lalink kata nak goreng2 je.. ni budget kena lebih.. dalam 25 hengget
     - jajan2..air2.. untuk malam2 nnt mesti kena letak 10 hengget je shuhada... tu pon untuk 2 malam
     - breakfast pagi ahad macam biase la nasi dagang.. hhehehehee yang ni 5 hengget je..
     - tengahari dah masuk dlm budget no 3 td..
     - petang adelah sangat best sebab nk mkn kat tg lumpur..dh dpt approval dr darling talib dia nk
       velanje...auuww sonoknye!!! jimat cheq
     - supper nk gi tc..makan mcd jom yank!!! budget 20 hengget..
     - breakfast isnin still nasi dagang lagi.. tpi takut kang nampak laksam camne..so kite letak 10
       hengget
     - tengahari rase nak makan gulai kawah arr sebelum balik tu... so 10 hengget lagi

so total nya 10 + 10 + 25 + 10 + 5 + 20 + 10 + 10 = 100

5. Biasela keropok dan satar untuk dibawa pulang sebagai cenderahati.. tapi sebelum tu kira dulu dah bape budget ni ...kuikuikuikui.. 120 + 100 + 70 + 100 = 390 ...ok dh lari.. so balik bwk perut yg penuh satar n keropok je la..

ok nak kuar gi dating dengan budak opis jap... sambil memikir kat mana lagi nak cut budget ni... or nak kena mintak nafkah kat sesape ni..

No comments:

Post a Comment